close
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 安格斯ANGUS (@angus50088997)

@angus50088997 那天秋意漸濃,背著夕陽。探尋秘境走到路的盡頭,站在防波提像是站在世界邊緣,感受一切渺小遂能量滿盈。#大海 #浪 #夕陽 #夕陽餘暉 #西子灣 #高雄 #南西肯恩 #life #vlog ♬ 原聲 - 夕陽 - 夕陽下的餘暉

有時候

Sometimes,

覺得受傷和疲憊到達一個程度

When hurt and exhaustion got to a point

就會希望自己

I wish

對一切都沒有感覺

I wouldn’t have feeling to anything

情緒往往是說不清的

Emotions are unspeakable 

在海的意象裡

In the image of the ocean,

我們都能清楚

Are we all

感覺自身的不適應嗎?

aware of our own discomfort?

在海面前一律赤誠

In front of ocean, be sincere



大海 Ocean - #南西肯恩 

 

我走過你曾經帶我走過的小路上

I walked down the path you used to take me

還是最初的模樣

Same old, same old

溼轆的泥濘中長出青綠色的枝芽

Green buds grow out of the wet mud,

那是你最愛的那棵樹阿

That’s your favorite tree.

 

你說 哭吧 哭吧

You say, Cry, Cry

你說 哭阿 哭阿

You say, Cry, Cry

你說 哭吧 想哭阿

You say, Cry, Cry

就讓眼淚變成大海阿 跟我走吧

Let tears become the ocean. Come with me.

 

大海阿 為什麼你都不說話

Ocean, why don’t you speak?

大海阿 你安靜的太可怕 平靜的可怕

Ocean, you are terribly quiet. You are terribly peaceful.

我不願看著你 臉上在微笑 內心卻在掙扎

I don’t wanna look at you with a smile on the face but struggling inside.

跟我走阿

Come with me.

 

跟我走吧 跟我走吧

Come with me, Come with me

跟我一起走向大海阿

Come with me to the ocean.

跟我走吧 一起走阿

Come with me. Together.

 


To who stays in the past

留在過去的人啊

 

I don’t wanna look at you with a smile on the face

我不願看著你臉上在微笑

But struggling inside.

內心卻在掙扎

 

Come with me.

跟我走啊

Slowly.

慢慢地沒關係

 

Come towards me.

朝我走來

Step by step.

一小步地沒關係

 

Walk forward to me.

向我走來

Even just a little bit.

哪怕只是一點點

 

I don’t care how long it takes.

我不在乎需要多久時間

One day, we will go to the future.

有天,我們會一起走向未來

Together.

一起走啊

arrow
arrow

    Conquer 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()